Titulní strana » Kategorie » Zátiší //galerie.digiarena.zive.cz/showphoto.php?photo=195369&cat=&ids=//galerie.digiarena.zive.cz/showphoto.php?photo=195306&cat=&ids=

Rychle na další fotografii: stiskněte na klávesnici šipku doprava, nebo doleva

Tradice

Autor: jan.nos
všechny fotografie tohoto autora
Datum: 16. 3. 2018  Zobrazení: 1615 ×
Hodnocení: průměrná známka se zobrazí až po vašem vlastním hodnocení
« další ·
Malá sněhová balada (subal)
*** (Uhler)
Tradice (jan.nos)
Sioux (Balian)
-U- (Balian)
· další »

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Anonymous
16. 3. 2018 07:48

tohle není úroveň snímku na galerii ani v minimální míře..

body podle tradice

Hodnocení: Známka se zobrazí až po vašem vlastním hodnocení fotografie 
   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
16. 3. 2018 21:27

Nějak jsem nepochopil(sáňky?). Když, tak to chtělo jinak. Z této(kompozičně trochu "lépe") střední, lehce dolu posunutý čtverec. Příště lépe... Wink

Hodnocení: Známka se zobrazí až po vašem vlastním hodnocení fotografie 
   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Anarki3
17. 3. 2018 07:13

Hodnocení: Známka se zobrazí až po vašem vlastním hodnocení fotografie 
   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
17. 3. 2018 13:34

Takhle nějak, jsem to myslel..., případně i BW. Wink
http://www.postimg.cz/i/Nvsup

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
17. 3. 2018 13:36

lépe, s ohraničeným rámečkem. Wink
http://www.postimg.cz/i/Nv3l6

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
jan.nos
17. 3. 2018 13:49

VP: děkuji za zhlédnutí. Ano, jedná se o detail saní. Takhle jsem to zabral, protože jsem chtěl, aby byl vidět nůž srovnávačky, tzn. detail výrobku s jedním s výrobních prostředků... Jeřábkovi nevím, co odpovědět, takže radši nebudu psát nic...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
17. 3. 2018 15:00

OK..., pokud jde o tu "kudlu", tak třeba: nahoře říznout, jako u čtverce a po stranách cca na 4:3, nebo trochu pravý 3:2, by bylo lepší(vršek zbytečně ruší a odvádí pozornost i od té kudly). Nůž spíše(slespoň částečně)očistit od hoblin, aby více vyniknul(původně jsem si ho ani nevšimnul)Wink

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Anonymous
17. 3. 2018 15:05

Však on z toho pan Pibil svojí polepšovací urputností nepolepšitelného nějakou ničemnost nakonec vyřeže :-)

Jen to nevyhazovat, vzájemně se utěšovat a myslet na budoucnost :-)

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Anonymous
17. 3. 2018 15:09

Te výrok pana (FOTOGRAFA) Kozáka "Z hovna bič neupleteš, který tady vzpomínal nedávno pan (FOTOGRAF) Krajbich by tu měl být trvale vyvěšen nad galerií velkým písmem...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
jan.nos
17. 3. 2018 16:31

VP: Ok, máš asi pravdu (a nebo má možná pravdu Jeřábek -> "když to neumíš, tak se na to vy*er...")

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Anonymous
17. 3. 2018 16:35

Pane Nos, nic z toho co mě tu teď přišíváte za výrok jsem neřekl. Říkám, že je potřeba si budovat (studiem, porovnáváním...atd...) zpětnou vazbu a fotky které nemají ani minimální kvalitu, ani ji nedostanou dodatečnou úpravou vyhazovat!!!

To je diametrální rozdíl oproti tomu, co jste mě tu právě vložil do citace...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
jan.nos
17. 3. 2018 16:39

Jeřábek: Vím, že tohle jste neřekl, to není citace Vás, ale mé mysli, protože takhle na mě Vaše komentáře působí. A ne, nezlobte se, ale nesouhlasím s tím, že tento záběr "nemá ani minimální kvalitu, spíš si myslím, že trpíte takzvanou "cementózou", někdy také nazýváno "profesionální deformace", což Vám nevytýkám, tím trpí skoro všichni...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Vlastimil Pibil
17. 3. 2018 17:00

Honzo..., to že jsem "polemizoval", jak by to šlo "lépe"(z té, jak je), to neznamená, že by z ní pak byla "super fotka", nicméně někdy i pouhý ořez, který odstraní ruš. prvky a jiné drobné úpravy, podstatně "napraví" i jinak nepovedenou fotku, byť na "příběhu" a celkovém obsahu, to nic moc nezmění(a zde i ten "přiběh" vlastně je, se zachováním spodku s nožem, byt asi není hned každému patrný). A pak, někdo má rád holky a někdo vdolky, někdo obojí... Smile! Rozhodně když tuhle zahodíš, tak žádná škoda nevznikne, zrovna tak, když ji nezahodíš. Zkoušej, foť a hlavně se nenech "otrávit". Wink

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
jan.nos
17. 3. 2018 17:09

Jo... Beru to, že tahle fotka asi není žádná super, ale s Jeřábkem prostě nesouhlasím, a může si urážet jak chce... Jsou tu jistě i horší záběry, než ty mé (a samozřejmě i mnohem lepší), a další problém je, že pokud jde o fotografování, hodnocení již z podstaty věci jsou do velké míry subjektivní... Fakt si myslím, že je nemístné podobné fotky (i jiných autorů) označovat jako "nemající minimální kvalitu". To je vše, co k tomu říkám. Možná si o mě budou lidi myslet, že jsem namyšlený a že mám vysoké ego, ale ne...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Anonymous
17. 3. 2018 17:14

Pane Nos, pokusím se dát k dispozice jednu radu, když dovolíte.

Pokud něco vyfotíte a usoudíte, že ba to mohlo být do Galerie, nejdříve si tu tak minimálně na týden dejte jako pozadí monitoru. A celý týden to budete mít na očích a bude to neodbytné vnímání. A také přemýšlení, zvažování, možná i předělávání.

Pokud po tom týdnu ještě budete přesvědčený, že je to má smysl, dejte ji na Galerii.

Vybudujete si tím přirozenou filtraci, kde čas sehrává pozitivní roli..

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Anonymous
17. 3. 2018 17:19

No a když koukám, co mě to ještě dalšího posouváte tak dodám:

Pokud Vám někdo napíše k fotce, že to je třeba "sračka" a vy se urazíte, je to Váš problém. Jen Váš.

Bavíme se o fotce, nikoli o vašem příbuzenstvu. A to je obrovský rozdíl.

Ještě k té opět vytažené subjektivitě: Na této úrovni fotografie, jakou třeba tahle má, žádná subjektivita neexistuje, to je jen iluze pro ty, co si něco důležitého nechtějí přiznat.

Subjektivitu najde na poněkud vyšší úrovni tvorby. Tady rozhodně ne. Pokud by ji vidělo sto lektorů nezávisle na sobě, skončí stejně a pak by toho byla plná popelnice.

Iluze je to nehorší s čím se dá pracovat...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
jan.nos
17. 3. 2018 17:31

A co je teda na tomhle záběru špatně? Prostě je to detail nějakého předmětu zachycený v prostředí, ve kterém vzniká, čili myšlenka tu je, i když nemusí být každému patrná... A proto bych to nenazval jako záběr "nemající minimální kvalitu"... A to s těmi lektory, kteří by to všichni vyhodili, mě přijde odvážné taky (však on i ten lektor se může mýlit, to že má třeba sto titulů, na tom nic nemění, je to taky jen člověk...)

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Anonymous
17. 3. 2018 17:54

No z té Vaší otázky mě přepadla nejdříve dost bezradnost...když vidím je v tom lítáte.

Ale napadlo mě přirovnání:

Tedy s radostí konstatuji, že je asi přece jenom stále rozdíl, vložit něco takového na FB a na Galerii.

Na FB totiž vložíte a připíšete, že Vám při tom hoblování luplo v zádech a "kucí, nevíte o nějaké zaručené mastičce nebo masérce"? Fotografie tím pádem došla svého naplnění..

....a to doufám, že zatím na Galerii není ten nejlepší způsob...ale kdo ví, co není, může být, časy se holt mění..

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
jokr7
17. 3. 2018 18:51

jan.nos : můj děda byl kolář, můj otec se vyučil kolářem, tedy řemesla kde bežně dělali sáňky a lyže, jak vidím jasan je stále stejný. Chci tím říci, že dobře znám tu vůni dřeva i krásu a umění toho řemesla. Tady tu vůni necítím.
Cituji Vás "Prostě je to detail nějakého předmětu zachycený v prostředí, ve kterém vzniká" Vraťte se tam a přibližte nám to prostředí i toho řemeslníka, udělejte to tak ať to řemeslo z toho dýchá.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
jokr7
17. 3. 2018 19:27

jsem to nemohl nalézt tak dodatečně. Autor tam má report tří fotografií, nezdá se mi to špatné už jen proto, že jsem si to zapamatoval Smile!
http://galerie.digiarena.e15.cz/showphoto.php?photo=193520&cat=&ids=

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Anonymous
17. 3. 2018 19:49

Josefe, ten konkrétní příklad od honzj je přesně to co je potřeba akcentovat...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
fakir.h
17. 3. 2018 21:10

jan.nos: ...on to jokr7 napsal , myslím, dost srozumitelně - ať to řemeslo z toho dýchá - jenže , a v tom bude jádro pudla, to není vůbec jednoduché...takhle to opravdu je jen krásné jasanové dřevo a hobliny...a není tu hodně fotografů, kteří by to zvládli, tož tak, když už se ty řeči vedou...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
shimmell
17. 3. 2018 21:45

já k tradici potřebuji člověka, aspoň kousek, což na tomto soliteru není. úmyslně píšu soliteru protože součástí cyklu - série by mohl být i detail (v rámci prostřídání záběrů celek-polodetail-detail). Ale upřímně, tohle není detail který bych asi vybral, a ani z něj "nevyřezal", tak jako z plecka neuříznete panenku ,-) ale to není žádná katastrofa, přijdeš na to, chce to chvíli čas a cvik

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
jan.nos
18. 3. 2018 00:56

jokr7: cítím, že asi "tahám za kratší konec lana", ale přesto zkusím oponovat. Myslím si totiž, že srovnáváte "jablka s hruškami". Ten Váš příklad je reportáž, to moje reportáž není, jen pokus o zachycení určitého detailu. Inspiroval jsem se fotkou, co se mi jednou objevila na přihlašovací obrazovce win10. A abych to možná ještě trochu ujasnil, praděda byl taky kolář, děda, co ještě žije, je kolář, táta je truhlář a já taky... Takže na fotce je zachycena práce táty a dědy, a snad do budoucna i moje...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Anonymous
18. 3. 2018 01:44

Zdá se že naděje téměř umřela jako poslední... ☹️

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
subal
18. 3. 2018 09:23

Zajímavý nápad; fajn barevně. Smile

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
jokr7
18. 3. 2018 10:42

Jan.nos: ale já přece nic nesrovnávám,je to jenom návrh, jak téma lépe uchopit.

Výrobce fotoaparátu: PENTAX Model fotoaparátu PENTAX K-5
Název souboru: IMGP3520.jpg Velikost souboru: 418016 B
Datum/čas souboru: 2018:03:16 00:55:15 Datum/čas snímku: 2018:03:02 16:21:27
Rozlišení: 1192 x 1800 Blesk: ne
Ohnisková vzdálenost: 30,0 mm (ekv. 45 mm) Expoziční doba: 0,033 s (1/30)
Clona: f/3,5 ISO: 800
Kompenzace expozice: -0 Vyvážení bílé: manuální
Měření expozice: matrix Exposure: manuální
Typ expozice: manuální Focus range: macro
GPS Latitude: ? ? GPS Longitude: ? ?